[ZELENO POSLOVANJE] Tifon godišnje razmijeni oko 30.000 eRačuna

Ana Lokas, CFO Tifona
Ana Lokas, Tifon

U prvoj epizodi podcasta Zeleno poslovanje gostovala je Ana Lokas, CFO Tifona, koja je otkrila da zelenu tranziciju kompanija provodi i slanjem eRačuna.

Zelena tranzicija i očuvanje okoliša pojmovi su koji se možda ne biste na prvu povezali s industrijom  fosilnih goriva. Zato je potrebno istaknuti da su neke od kompanija iz industrije pokretači najnovijih trendova na polju zaštite okoliša i održivog poslovanja te nositelji Premium zelenog certifikata za digitalnu izvrsnost i društvenu odgovornost.

O tome je u prvoj epizodi podcasta Zeleno poslovanje kod Denisa Nikolova govorila Ana Lokas, CFO i članica Uprave tvrtke Tifon, koja je iz prve ruke pojasnila kako uspješno provoditi aktivnosti koje čuvaju i okoliš i zajednicu.

Snimku podcasta ZELENO POSLOVANJE pogledajte OVDJE.

Tifon je jedna od kompanija koje se u poslovanju vode najnovijim trendovima na području ekologije, nudeći tržištu održive materijale te goriva s niskom razinom ugljika. Sustavno provode aktivnosti za prelazak na čisto kružno gospodarstvo u što su uključeni svi zaposlenici tvrtke.

„Kao član MOL grupe, Tifon provodi strategiju kojoj je cilj smanjiti emisiju ugljičnog dioksida, odnosno ugljični otisak, tako da do 2030. godine planiramo uložiti svaki drugi dolar u projekte koji su zeleni, a do 2050. godine sva ulaganja bi se trebala okrenuti zelenim i održivim projektima“, istaknula je Lokas u podcastu Zeleno poslovanje.

Na navedeni način MOL grupa želi preuzeti glavnu ulogu u kružnom gospodarstvu u ovom dijelu Srednje i Istočne Europe. Strategiju zelenog poslovanja kompanija komunicira prema svakom pojedincu i zaposleniku.

„Na našim prodajnim mjestima provodimo selektivno zbrinjavanje otpada kroz specijalne spremnike jer nam je cilj da se što više toga može naknadno reciklirati. Ti su spremnici dostupni i našim kupcima. Treba naglasiti da opasni otpad, poput nekih reagensa ili zauljene ambalaže zbrinjavamo po najvišim sigurnosnim i ekološkim standardima. Još smo 2018. godine počeli provoditi plan za smanjenje upotrebe plastike, tako da naši zaposlenici koristi ili papirnate ili keramičke šalice, žličice i ostalo, a uz to educira ih se za uštedu električne energije“, naglasila je Ana Lokas.

Zeleno poslovanje sukladno EU normama

Mjere koje Tifon provodi radi smanjenja rizika od negativnog utjecaja na okoliš i zdravlje ljudi, između ostalih su smanjenje emisije štetnih isparavanja, smanjenje mogućnosti izlijevanja i zbrinjavanje otpada sukladno različitim EU normama.

Navedene mjere provode se na svim benzinskim crpkama; od upravljanja slivnim vodama, podzemnim spremnicima do kakvoće goriva i uz to povezanim ispušnim plinovima. „Brigu o zaštiti okoliša možemo svesti na dvije cjeline; briga o zaštiti voda i briga o kakvoći zraka. Kod zaštite voda, naglasila bih da svi naši spremnici na prodajnim mjestima imaju dvostruke stijenke koje osiguravaju da naftni derivati ne istječu u vodu i tlo. Velika pažnja se posvećuje i zaštiti slivnih voda

na način da na svim prodajnim mjestima imamo sustave separatora za pročišćavanje voda“, istaknula je članica uprave Tifona.

U praksi to znači da se sva voda koja dolazi na prodajna mjesta pročišćava kroz separatore i samo ta pročišćena voda odlazi dalje u sustav, dok se onečišćena voda zadržava.

Separatori se redovito održavaju i čiste, a vodi se računa i o njihovoj nepropusnosti. Pročišćena voda se analizira kako bi bili sigurni da zadovoljava standarde održivosti i zaštite okoliša.

Tifon koristi 100% obnovljive energije

„Kada govorimo o emisiji štetnih plinova, tu bih posebno istaknula naša kvalitetna goriva koja sva sadrže aditive, a koji su rezultat najnovijih inovativnih rješenja i izuma. Svi aditivi omogućuju kupcima da njihovi motori duže traju, da imaju bolje performanse. A kada je motor čist, kada je izgaranje maksimalno učinkovito, onda su i emisije CO2 manje. Treba naglasiti i da svi naši spremnici imaju sustave koji osiguravaju minimalna isparavanja kod utakanja i istakanja goriva, tako da i s te strane maksimalno pazimo na sigurnost“.

Tifon je jedna od prvih kompanija u Hrvatskoj i ovom dijelu Europe koja 100% posto električne energije dobiva iz obnovljivih izvora za svakodnevno poslovanje.

„Time što svu elektroničnu energiju koristimo iz obnovljivih izvora, emitirali smo čak  1972 tone CO2 manje. Brojevi tu govore sami za sebe koliku smo energetsku uštedu ostvarili“, zaključila je članica Uprave Tifona.

Čak 30.000 eRačuna godišnje

Manje je poznato da je Tifon među prvima u Hrvatskoj započeo zelenu tranziciju i u operativnom poslovanju. Predvodnik su onoga što zovemo bespapirnim poslovanjem i automatizacije kroz digitalizaciju. Zbog digitalne izvrsnosti danas su nositelj Premium zelenog certifikata.

„Prvi značajan korak u digitalizaciji poslovanja dogodio se 2016. godine kada smo započeli suradnju sa servisom mojeRačun i krenuli s razmjenom eRačuna. Danas se u našoj kompaniji oko 60 posto svih računa razmjenjuje elektronskim putem, a to je otprilike 30.000 računa na godišnjoj razini. Time ne samo da smo doprinijeli održivom poslovanju i pozitivnom utjecaju na okoliš, nego smo optimizirali procese i ubrzali ih. Eliminirali smo neke nepotrebne korake u poslovnim procesima i postali maksimalno učinkoviti. Naravno, prostora za napredak uvijek ima; zadnjih nekoliko godina korona nas je sve malo pogurala prema digitalizaciji. Mi smo uveli digitalni potpis, što je još jedan način da se smanji količina isprintatnih papira i okrene ka održivom poslovanju“ istaknula je Ana Lokas.

Digitalna transformacija je neizbježna

S obzirom na to da je Tifon jedan od predvodnika uvođenja ekoloških standarda u poslovanju u Hrvatskoj, ali i važan partner u provedbi projekta Zeleni certifikat, Ana Lokas je u podcastu Zeleno poslovanje poslala važnu poruku tvrtkama koje još nisu započele digitalnu transformaciju.

„Digitalna transformacija se događa trenutno i od nje više nitko ne može pobjeći niti je izbjeći. Jedino što je sada važno je koliko brzo ćemo je prihvatiti i početi koristiti njene prednosti. U poslovanju je danas najvažnije raditi brzo, efikasno i optimalno organizirano, a tu nam digitalizacija i automatizacija jako pomažu. U procesu digitalizacije, iznimno je važna podrška menadžmenta jer ponekad ulaganja možda neće biti vidljiva odmah, ali treba prepoznati dugoročne benefite koje nosi digitalna transformacija“.