Digitalno potpisujem označava napredne tvrtke i pojedince

blog 1907 01

Kada vidite oznaku „Digitalno potpisujem“ u podnožju e-maila, možete biti sigurni da tvrtka ili osoba koriste napredni elektronički potpis.

„Digitalno potpisujem“ oznaka je koja se brzo proširila elektroničkom komunikacijom, što se da zaključiti iz toga što se sve češće pojavljuje u potpisu e-mailova tvrtki i pojedinaca.

Kada vidite ovu oznaku u nečijem potpisu, možete znati da je riječ o tvrtkama i fizičkim osobama koje za potpisivanje poslovnih dokumenata, ili sklapanje ugovornih odnosa, biraju napredni elektronički potpis.

Ideja o zajedničkoj oznaci

Ideja o oznaci „Digitalno potpisujem“ nastala je kao dio službenog potpisa unutar naše tvrtke i njime smo htjeli pokazati sugovornicima da naši zaposlenici koriste napredni elektronički potpis u poslovanju.

Ono što je počelo kao ideja o internoj oznakaci, pretvorilo se u svojevrsni pokret jer je iz dana u dan sve više naših partnera, korisnika, njihovih zaposlenika i suradnika htjelo istaknuti „Digitalno potpisujem“ u svome e-mailu.

Time su te tvrtke i pojedinci pokazali da su digitalno napredni i znaju poslovati na brži i sigurniji način.

Zašto biramo digitalni potpis

Napredni elektronički potpis je najsigurniji način verifikacije ispravnosti nekog dokumenta. Digitalni potpis nam jamči da je dokument isti u trenutku zaprimanja, kao što je bio u vremenu nastanka.

Osim što osigurava autentičnosti i integritet, napredni elektronički potpis osigurava neporecivost. Potpisnik ne može opovrgnuti da je potpisao dokument jer je njegov elektronički potpis na nedvojbeni način s njim uvijek povezan.

Svi sudionici u poslovnom odnosu uživaju veću sigurnost, ali i izravno utječu na očuvanje okoliša.

Printanje radi potpisa je nepotrebno

Izraditi dokument u Wordu, PDF-u ili tablicu u Excelu, a potom ih printati da bi se po njima pisalo, potpuno je besmisleno.

To je degradacija savršenog digitalnog dokumenta u oruđe koji se koristi od 135. godine nove ere kada je izumljen papir.

U tom  slučaju jeftinije je kupiti bilježnice na kvadratiće ili bez linija pa tamo ručno zapisivati sve poslovne procese.

Znamo da nitko u 21. stoljeću ne bi birao trgovački papir za vođenje poslovanja, ako im je računalo na raspolaganju.

Istovremeno ćemo iz navike stinuti print za dokument koji smo savršeno mogli pročitati na ekranu ili za eRačun koji možemo jednim klikom učitati u računovodstveni program.

Pojednostavljeno, puno nas troši jako puno resursa da bismo ručno prepisali podatke s dokumenta koji je inicijalno bio u digitalnom obliku.   

Digitalni potpis čuva prirodu

Gomilanje papira, registratora i ugovora je gomilanje troškova u potrošnom materijalu, prostoru, vremenu i otpadu.

Recikliranjem papira činimo puno za prirodu, ali to nije najbolje rješenje kada govorimo o poslovnim dokumentima.

Toneri za laserske i kserografske kopirne uređaje toplinski su spojeni s površinom papira i reciklaža takvog otpada je iznimno složen proces jer se pulpa za uredski papir dodatno izbjeljuje.

To opet iziskuje velike količine vode i nije dugoročno rješenje jer se papir može reciklirati svega nekoliko puta.

Elektronički potpis je široko dostupan

U Hrvatskoj se godinama izdaju e-Osobne iskaznice koje građanima omogućuju elektroničku identifikaciju i elektronički potpis te siguran pristup elektroničkim servisima javne uprave zahvaljujući AKD-ovom certifikatu.

U kolovozu prošle godine počelo je izdavanje nove generacije eOI koja građanima pruža još više. Osim što je identifikacijski dokument te putovnica za zemlje EU, ujedno je i zdravstvena iskaznica.

Pomoću druge generacije eOI možete potpisivati ugovore o radu, zahtjeve za kredit ili ugovore za kupnju i prodaju nekretnina.

S obzirom na to da je iskaznica opremljena  beskontaktnim čipom, omogućuje biometrijsku identifikaciju jer sadrži fotografiju i otiske prstiju „vlasnika“. Zbog toga brže prelazite granične prijelaze.

Ekologija kao poslovi identitet

mojeRačun još je od 2014. godine jedan od začetnika bespapirnog poslovanja u Hrvatskoj. U prilog tome govore i naše core usluge; mojeRačun, mojDMS i mojeArhivkoje sučak i mikro i malim kompanijama omogućilepotpuno digitalizirani end-to-end proces razmjene, ovjere i pohrane digitalnih dokumenata.

Kroz projekte Zeleni certifikat, „Digitalno potpisujem“ i radionicama s najmlađima „Digitalni svijet za zeleni Planet“ potičemo i naše partnere te korisnike da zeleno poslovanje postane dijelom i njihovog poslovnog identiteta.