Jeste li zatražili svoju oznaku „Digitalno potpisujem“ ?

blog 0905 01

Servis mojeRačun među prvima je u Hrvatskoj uveo isključivo digitalno potpisivanje poslovnih dokumenata sa zaposlenicima i partnerima, nositeljima oznake „Digitalno potpisujem“.

Korištenje naprednog elektroničkog potpisa za sklapanje svih poslovnih odnosa i validaciju administrativnih i računovodstvenih procesa dio je strategije koju smo donijeli kako bismo do kraja 2022. godine postali bespapirni ured.

Isto provodi sve više najuspješnijih svjetskih kompanija s ciljem pozitivnog utjecaja na okoliš i smanjenja troškova.

Digitalno potpisujem

Za naše zaposlenike i poslovne partnere koji upotrebljavaju napredni elektronički potpis nedavno smo razvili posebnu oznaku „Digitalno potpisujem“.

Istaknuta u e-mailovima,  šalje jasnu poruku da njegovi nositelji koriste rješenje koje osigurava autentičnost i integritet, ali ono što je najvažnije – osigurava neporecivost.

Potpisnik ne može opovrgnuti da je potpisao dokument jer je njegov elektronički potpis na nedvojbeni način s njim uvijek povezan.

Time svi dionici u poslovnom procesu uživaju veću sigurnost, ali i potiču digitalnu transformaciju gospodarstva te društveno odgovornog poslovanja i očuvanja okoliša.

Veliki interes potpisnika

Kako smo uspjeli primijetiti, oznaka „Digitalno potpisujem“ brzo se proširila elektroničkom komunikacijom.

To je rezultiralo sve većim brojem upita građana i tvrtki kako da i sami dobiju navedenu oznaku.

Pozitivno je da veliki broj upita dobivamo od pojedinaca i tvrtki koje nisu naši korisnici, što znači da su oznaku zamijetili kod svojih poslovnih partnera ili suradnika.

Time smo ostvarili jedan od ciljeva, a to je omogućiti prepoznavanje između subjekata koji su korisnici naprednog elektroničkog potpisa.

Za nositelje „Digitalno potpisujem“ oznake možete biti sigurni kako su digitalno napredni i znaju poslovati na brži i sigurniji način.

Temelj digitalnog poslovanja

Ako još niste aktivirali svoju eOsobnu iskaznicu, nego ugovore potpisujete vlastoručno sigurno se pitate zašto o naprednom elektroničkom potpisu govorimo kao o sigurnijem i bržem način uspostavljanja ugovornih odnosa.

Apliciranjem elektroničkog potpisa jamči se da svaki dokument ostaje isti u trenutku zaprimanja, kao što je bio i u trenutku slanja.

To znači da se ugovor koji je sklopljen ili dokument koji se posreduje kroz servis mojeRačun i ovjeren je naprednim elektroničkim potpisom ne može više mijenjati, a da to ne ostane zabilježeno.

Digitalni potpis, odnosno digitalni certifikati temelj su digitalnog poslovanja jer se njima osigurava vjerodostojnost elektroničkog komuniciranja.

Danas je svakom punoljetnom građaninu Republike Hrvatske omogućeno da sve vrste ugovornih odnosa sklapa svojim naprednim elektroničkim potpisom ugrađenim u eOsobnu iskaznicu.

Prema tome, dok god vlastoručno potpisujemo papire, ne možemo govoriti o ePoslovanju, zato i ohrabruje saznanje da sve veći broj osoba želi nositi oznaku „Digitalno potpisujem“.

Kako nabaviti elektronički potpis

Ovlašteni izdavatelji certifikata u Hrvatskoj su FINA i AKD koje izdaju certifikate pravnim i fizičkim osobama.

Većina građana u Hrvatskoj ima ugrađen elektronički potpis u eOsobnoj iskaznici (eOI) koju treba aktivirati samo jednom  kako bi mogli elektronički potpisivati dokumente. Za korištenje eOsobne iskaznice potreban je tek e-čitač kartica.

Poduzetnici za identificiranje prema i poslovanje s državom koriste i FINA-in PKI certifikat, što im također omogućuje potpisivanje poslovnih dokumenata elektroničkim putem.

Papir gomila troškove

Ideja o bespapirnom poslovanju potaknula je osnivanje tvrtke Elektronički računi koja je na tržištu poznatija pod brend imenom servis mojeRačun.

U periodu od svoga osnivanja krajem 2013. godine do danas, servis je postao vodeći informacijski posrednik na tržištu ponajviše zbog digitalnih rješenja koja omogućuju potpunu digitalizaciju poslovanja.  

Kada znamo da više od 60 posto dokumenata koji se printaju u tvrtkama nemaju svrhu duže od pet minuta, a printaju se većinom računi i ugovori, onda je jasno da je riječ o bespotrebnom gomilanju troškova.

Svakim isprintanim papirom stvaramo novi trošak uredskog materijala, prostora i vremena jer eRačun možemo učitati jednim klikom, a ugovori su puno sigurniji kada se potpišu naprednim elektroničkim potpisom i pohrane u cloudu.

Zeleno gospodarstvo

S popularizacijom eRačuna u proteklih deset godina, posebice u javnoj upravi, krenulo se s ciljem smanjenja troškova. Ali eRačun je otvorio skroz novu perspektivu i kada govorimo o zelenom gospodarstvu.

Kao najveći informacijski posrednik servis mojeRačun od samih početaka ističe očuvanje okoliša kao dio svog poslovnog identiteta.

Tome u prilog govori i projekt Zeleni certifikat koji su pokrenuli 2021. godine, ali i pokret „Digitalno potpisujem“ koji svakodnevno broji sve više sudionika.

Spremni za digitalnu transformaciju

Takav razvoj događaja pokazuje da su poduzetnici sve svjesniji da digitalna transformacija ne zahtjeva velika ulaganja.

Danas si svaka mikro i mala tvrtka može priuštiti informacijske sustave kao što su mojDMS i mojeArhiv te uživati blagodati bespapirnog poslovanja.

Dokaz tome su sve tvrtke koje su dobile Zeleni certifikat i Premium zeleni certifikat i svi oni pojedinci koji svoju tehnološku pismenost ističu oznakom „Digitalno potpisujem“.

Ako i sami želite biti dijelom pokreta i istaknuti da ste korisnik naprednog elektroničkog potpisa, odnosno da znate poslovati na brži i sigurniji način, zatražite svoju oznaku „Digitalno potpisujem“ od naše KORISNIČKE PODRŠKE.