Digitalizacija je proces, započnite ga odmah

blog 1608 2

Digitalizacija poslovnih procesa, posebice administrativnog poslovanja i računovodstva, nije novost niti je proces koji će ikada biti završen.

Samo u Hrvatskoj postoji nekoliko stotina računovodstvenih programa i poslovnih softvera koji su unaprijedili većinu knjigovodstvenih i računovodstvenih operacija.

Kroz te programe tvrtke vode poslovanje, izrađuju knjigovodstvene isprave i polako prelaze iz papirnatog na bespapirno poslovanja.

Njihov jedinstveni cilj je veća automatizacija i smanjenje troškova operativnog poslovanja što svakako utječe na očuvanje prirode i povećanje društvene odgovornosti.

Najraširenija knjigovodstvena isprava

mojeRačun mjesečno posreduje više od milijun i pol eRačuna i drugih digitalnih dokumenata, kako između tvrtki, tako i prema Centralnoj platformi. Integriran je s više od 360 računovodstvenih i poslovnih programa u mojeRačun mrežu.

Ta mreža omogućuju tvrtkama, korisnicima softvera, da direktno iz svojih računovodstvenih programa šalju i zaprimaju eRačune posredništvom servisa mojeRačun.

Za tvrtke i organizacije koje ne koriste računovodstvene ili poslovne programe iz mojeRačun mreže, dostupna je besplatna aplikacija za slanje eRačuna Kreiraj.

Digitalizacija knjigovodstva

Zamjenom papirnatih u eRačune mijenjate niz nekorisnih radnih procesa koji su vam najveći uzročnici troškova u poslovanju.

Ovdje ne govorimo isključivo o papiru koji je sve skuplji, niti o toneru i zatrpanom uredskom prostoru, već i o ljudskom radu kao najvažnijem resursu.

Ako već danas odlučite isključivo zaprimati eRačune, osjetit ćete značajne uštede u radnim satima. Umjesto da satima ručno unosite i knjižite papirnate račune, jednim klikom možete učitati neograničen broj eRačuna. Provjerite LJETNU PONUDU za eRačune koja je trenutno aktualna.

Osim ubrzanja procesa unosa računa u računovodstveni program, smanjujete troškove knjiženja računa i eventualnih pogrešaka kod unosa.

Digitalizacija svih poslovnih dokumenata

Ideja digitalne razmjene dokumenata nastala je iz potrebe da se smanje greške, ubrzaju radni procesi, uvede veći nadzor nad poslovanjem i ostvare uštede.

Kroz uslugu mojDMS možete digitalno obrađivati poslovne dokumente; potpisivati ih, likvidirati i odobravati te imati veći nadzor nad kolanjem poslovne dokumentacije i radnim procesima. Dostupno vam je predavanje o ovoj usluzi na sljedećoj poveznici.

mojDMS omogućuje upravljanje svom poslovnom dokumentacijom; eRačunima i računima ili drugim knjigovodstvenim ispravama koje se zakonski moraju obrađivati u digitalnom obliku.

To mogu biti eOtpremnice, ePrimke ili eNarudženice, potom ugovori i druga interna i eksterna poslovna dokumentacija.

Ova je usluga izvrsna za računovodstvene servise jer rješava problem kašnjenja pri dostavi dokumentacije. Dokumente klijenti ne donose fizički, nego se učitavaju u mojDMS nakon čega knjigovođa dobova obavijest da može odraditi svoj posao.

Poveznicu na mojDMS računovodstveni servis može imati sa svim klijentima, nevezano je li riječ o pet ili 50 poslovnih subjekata. Tako se dokumenti „ne čuvaju“ na nečijem stolu, nego se odmah nakon knjiženja ili obrade arhiviraju u mojeArhiv.

Elektroničke knjigovodstvene isprave

Dio poslovnih subjekata ima naviku uz robu dostavljati papirnati račun-otpremnicu koja sadrži sve elemente oba dokumenata i koji se može odmah knjižiti.

Nerijetko se stoga postavlja pitanje: kako uspostaviti potpuno digitalizirani proces, ako poslovni proces zahtjeva slanje otpremnice.

Odgovor je jednostavan: kroz mobilnu aplikaciju mOtpremnica pošaljite eOtpremnicu.

Mobilna aplikacija mOtpremnica namijenjena je korisnicima, dobavljačima, koji isporučuju robu putem svojih dostavljača ili korištenjem usluga distributera (kurirske službe) te kombiniranjem obaju načina.

Usluga mOtpremnica omogućuje korisnicima slanje i zaprimanje eOtpremnica kroz aplikaciju u potpuno sigurnom, digitalnom okruženju.

Poput eRačuna i eOtpremnica je strukturirani dokument zbog čega aplikacija sama „čita“ sve relevantne informacije iz dokumenta. To kasnije služe boljem nadzoru nad izdanim otpremnicama.

Što ako količine „ne štimaju“

Ako količine „ne štimaju“ ili prodavatelj naknadno odluči odobriti popust kupcu, može izdati eOdobrenje. Riječ je o digitalnom dokumentu koji korisnici servisa mojeRačun mogu poslati iz svojih računovodstvenih programa ili putem aplikacije Kreiraj.

Razlika između papirnatog odobrenja i digitalnog je u vremenu odgovora primatelja; sustav automatski kreira eOdgovor.

eOdgovor je izjava o  ispravku pretporeza koji sadržava iznos pretporeza koji se ispravlja, po kojem računu i datum, odnosno porezno razdoblje u kojem kupac ispravlja pretporez.

Ono što je važno naglasiti, kupac ne može preuzeti eOdobrenje kako bi ispravio pretporez dok god ne potvrdi ispravnost podataka u eOdgovoru, odnosno izjavi o ispravku pretporeza.

Tako obje strane imaju jednake preduvjete za ispravno, sigurno i točno knjiženje ispravka pretporeza.

Možete koristiti eOdgovor i u situacijama kada se ne slažete sa zaprimljenim računom, kada ga želite osporiti ili odbiti.

Digitalno računovodstvo je dostupno

Primjenom ovih rješenja, stvarate preduvjet za pravovremeno i efikasno upravljanje knjigovodstveno-računovodstvenim poslovanjem i to u potpuno digitalnom obliku.

Kako započeti? Uvođenjem eRačuna.

ŽELIM PONUDU