Naš moto „Let’s go digital. Let’s go GREEN“ potvrđuje i Zeleni certifikat

bojan Jurić zeleni certifikat

Kada sam saznao za Zeleni certifikat i da je usko vezan uz i-b card, nisam ni trepnuo nego sam odlučio postati nositeljem, rekao je Jurić.

Malo je danas proizvoda koje koristimo, a da u njima ili uz njih nije vezan i NFC (near-field communication). Ako mislite da ste vi iznimka koja ne koristi ovu tehnologiju, onda ste propustili čuti na kojem principu funkcionira vaša beskontaktna kartica.

No, to će se sada promijeniti zahvaljujući gostu podcasta Zeleno poslovanje, Bojanu Juriću, direktoru tvrtke You Rich. Jurić je spomenutu tehnologiju iskoristio kako bi podignuo poslovnu komunikaciju na novu razinu.

Pogledajte novu epizodu podcasta ZELENO POSLOVANJE.

Zašto je NFC tehnologija danas temelj mnogobrojnih procesa na tržištu i kako je inicirala poduzetničku ideju koja se danas pretvorila u ozbiljan biznis, neka su od pitanja koje je voditelj Denis Nikolov uputio svome gostu.

„Malo ljudi zna da zahvaljujući NFC-u plaćaju beskontakntim karticama i mobilnim telefonima. Od 2018. godine NFC je ugrađen u svaki mobitel. Mi smo odlučili iskoristiti tu poveznicu telefona i fizičkog dijela NFC-a i kreirati digitalnu posjetnicu i-b card koja je zapravo prvi od naših proizvoda kojom bismo htjeli popularizirati ovu tehnologiju. Naravno, cilj nam je poboljšati svakodnevno poslovanje našim klijentima, omogućiti im uštede, a najviše od svega očuvati okoliš. Ova tehnologija zamjenjuje hrpu papira, što vjerujem da je imperativ i Elektroničkim računima“, rekao je Bojan Jurić, direktor tvrtke You Rich.

Od ideje do wow efekta

Ova tvrtka i njen proizvod nastali su na entuzijazmu nekolicine Bojanovih prijatelja, njihovim specifičnim znanjima i vlastitim resursima. Svjesni su bili da je hrvatsko tržište specifično i teško prihvaća novitete, posebice u kontekstu digitalizacije poslovanja. Zato su i prve reakcije na i-b card bile i više nego zanimljive pa ne nedostaje anegdota s različitih poslovnih događanja.

„Bilo je situacija kada smo izazvali kod sugovornika taj WOW efekt jer ne kuže što se dogodilo nakon što su i-b card prislonili svom pametnom telefonu, ali bilo je i pitanja s čime da napunim karticu nakon što je kupim jer su mislili da je elektronska. Međutim, u 99 posto slučajeva, ljudi „odlijepe“ na to“, priča Jurić.

Kaže kako se ne zanose prvim reakcijama pa klijentima uvijek otvorenu kažu da slobodno vrate kartice, ako nisu zadovoljni. Do sada to nitko nije učinio.

„Jako smo sretni kako je to krenulo. Od jedne ideje, prijateljstva se dogodila jedna ozbiljna poslovna ideja i što je najbolje, jako je dobro realizirana“.

Da nije bilo lako, potvrđuje i činjenica da su proteklih godinu i pol Bojan i njegovi prijatelji proveli na različitim sajmovima, educirajući potencijalne korisnike. Željeli su osobni kontakt s korisnicima kako bi im osobno prezentirali mogućnosti i-b carda i NFC tehnologije.

I-B card koriste najveće tvrtke

Danas su klijenti i-b carda neke od najvećih svjetskih kompanija. Njih je danas oko četiri tisuće i nesumnjivo su uz NFC tehnologiju dobili dodanu vrijednost za poslovanje. No, You Rich tim tu ne staje. U planu je i takozvana 2.0 verzija s većim značajkama.

„i-b card nije samo dijeljenje kontakta. Unutra je i company portal, interni CRM gdje su svi zaposlenici na jednom mjestu. Isto tako, svi ti podaci mogu se eksportirati u jedan dokument tako da to otvara sasvim novu dimenziju upotrebe. Radimo na verziji 2.0, ali moram reći da smo već danas prezadovoljni s klijentima koje imamo“, naglasio je Jurić.

Puno je energije uloženo u edukaciju i osobnu prezentaciju proizvoda, no kada se sve konačno pokrenulo, svaki korisnik je odigrao veliku ulogu u daljnjoj popularizaciji IB-carda.

„Korisnici su jednostavno širili priču o i-b cardu dalje. Potpisali smo dosta velike klijente i svi oni su krenuli s manjim količinama kartica, ali kad su vidjeli da im se to isplati, naručivali su kartice za sve zaposlenike. Zadovoljni smo, ali smo isto tako i gladni. Tražimo što više sastanaka kako bi ova ideja došla do što više ušiju“, slikovito je opisao Jurić.

mojeRačun odmah u startu

Bojan Jurić jedna je od  najvećih zagovornika digitalnog poslovanja. Moto njegove kompanije je moto Let’s go digital. Let’s go GREEN.

„Kad sam se nakon dugogodišnjeg iskustva u različitim tvrtkama se 2020. godine odvažio uploviti u poduzetničke vode, odmah sam odlučio biti u rangu s europskim tvrtkama. To podrazumijeva digitalizaciju svih poslovnih procesa. Prvo sam uveo eRačun, što moje računovodstvo ispočetka nije dobro prihvatilo. Ali kao što je slučaj i s i-b cardom, kad su shvatili prednosti slanja i primanja eRačuna, sada su oduševljeni“.

Zeleni certifikat za zeleno poslovanje

Zbog toga je tvrtka You Rich jedan od nositelja Zelenog certifikata za digitalnu izvrsnost i društveno odgovorno poslovanje, ali i dobar primjer kako jedna mala kompanija može svojim poslovanjem utjecati na smanjenje ekološkog otiska.

„Kada sam saznao da postoji Zeleni certifikat i da je usko vezan uz proizvod i-b card, nisam ni trepnuo nego sam odlučio da ćemo postati nositelji ekološkog priznanja. Elektronički računi prepoznali su da razmišljamo zeleno i da želimo da se to vidi i kroz naše proizvode“, kaže Jurić.

Sve kartice tvrtke Your Rich su isključivo od recikliranih materijala, iako su daleko skuplje u nabavi. No, Jurić ističe kako po pitanju zaštite okoliša ne pristaje na kompromise. Zelena tranzicija nije pitanje izbora, ona je obaveza koju sve tvrtke u Hrvatskoj moraju provesti.

„Jedna velika europska kompanija je poslala upit za naše proizvode, no izričito je zatražila da ne želi naše kartice ni u kakvom obliku etuia ili papirnatog omota. Druga stvar koju su tražili je da mora biti od reciklirane plastike. To je jednostavno njihov poslovni model, koji je u skladu s onim što Europska unija i od nas traži. To će postati naša svakodnevica i zašto onda ne pokupiti tuđu pamet“, zaključio je Bojan Jurić, direktor tvrtke You Rich.

Snimku podcasta možete pogledati OVDJE.