Digitalizacija poslovanja: 5 najvažnijih informacija koje morate znati u 2023.
U ovoj godini započet je projekt uvođenja obaveznog eRačuna u B2B sektor, mala poduzeća digitaliziraju se bespovratnim sredstvima, a inovacija ePlati sada je merBanking.
Ako ove godine niste uspjeli pročitati nijedan naš blog, propustili ste doznati najvažnije informacije o promjenama u poslovanju. No, nije sve izgubljeno jer vam donosimo pregled najvažnijih vijesti koje morate znati na izmaku godinu.
U ovom tekstu nećemo govoriti o promjenama u Vladi, niti je tema članka izmjena poreza na dohodak ili novi Zakon o plaćama u državnoj i javnim službama.
Ovaj blog posvećen je isključivo najvažnijim digitalnim alatima koji vaše poslovanje mogu učiniti stabilnijim i konkurentnijim.
Ovo su informacije koje morate znati na kraju 2023.:
- započet je projekt Fiskalizacija 2.0 čiji je cilj uvođenje obvezne razmjene fiskaliziranih eRačuna između poduzetnika;
- obavezna digitalna transformacija mikro, malih i srednjih poduzeća započeta je kroz vaučere za digitalizaciju;
- fintech inovacija ePlati sada se zove merBanking
Što nam donosi Fiskalizacija 2.0
Fiskalizacija 2.0 u Hrvatskoj neće uvesti ništa novo po pitanju razmjene eRačuna, nego će proširiti primjenu elektroničke razmjene dokumenata između poreznih obveznika. Cilj je, između ostalog, praćenje PDV-a u stvarnom vremenu.
Kada kažemo da se projektom Fiskalizacija 2.0 ništa ne uvodi, nego proširuje mislimo na činjenicu da više od 100.000 subjekata u Hrvatskoj već danas razmjenjuje eRačune.
Od toga čak 60.000 poreznih obveznika aktivno i šalje elektroničke račune.
Elektronički računi kakve danas razmjenjujemo i kakve će poslovni subjekti obavezno razmjenjivati po završetku projekta Fiskalizacija 2.0, nisu dokumenti u PDF-u koje primate u prilogu emaila.
eRačuni su XML dokumenti iz kojih će porezni obveznik (i pošiljatelj i primatelj računa) moći automatski ekstrahirati određeni skup podataka koji su mu potrebni za fiskalizaciju.
Korist za sve dionike
Uspostava sustava za fiskaliziranje računa koji se izdaju u gospodarstvu, odnosno obavezno izdavanje elektroničkih računa između poreznih obveznika, donijet će korist svima.
One operativne smo često navodili; smanjenje troškova uredskog materijala, brža i točnija obrada podataka jer se eRačuni učitavaju, a ne prepisuju, niži troškovi pohrane, veća sigurnost i druge. No, to je tek mali dio prednosti koje donosi elektronička razmjena dokumenata.
Ključno je da će poduzetnici konačno biti manje opterećeni jer će se smanjiti broj potrebnih obrazaca u poreznom knjigovodstvu, a povećat će se transparentnost poslovanja i riješiti rak rana hrvatskog gospodarstva – dugi rokovi plaćanja.
Elektronički račun u gospodarstvu puno znači i za zelenu tranziciju. Slanjem i primanjem eRačuna utječe se na očuvanje okoliša jer se smanjuje broj kopija računa i čuva se u eArhivu.
Digitalizacija uz vaučere za bespovrtana sredstva
Kako biste se na vrijeme pripremili za obavezan eRačun u gospodarstvu, još uvijek možete iskoristiti vaučere za digitalizaciju koje Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja dodjeljuje poduzetnicima kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti.
Dostupno je pet vrsta vaučera, a pružatelji usluga koje se mogu kroz njih financirati objedinjeni su u katalog objavljen na stranicama MINGOR-a.
Među pružateljima usluga u sklopu poziva unutar kataloga je i tvrtka Elektronički računi s uslugama mojeRačun, mojeArhiv, mojDMS i fintech inovacijom merBanking u dijelu složena digitalna rješenja.
Za uvođenje navedenih usluga korisnicima je na raspolaganju čak 19.900,00 eura, a kroz vaučer za složena digitalna rješenja mogu uvesti jednu ili više usluga.
Ostao je je još jedan rok za podnošenje projektnih prijava za vaučere koji će trajati od 01.03. do 01.04.2024. i za koji je osigurano čak više od 3,3 milijuna eura.
ePlati je sada merBanking
Tijekom 2023. godine uslugu ePlati smo integrirali u više desetaka računovodstvenih programa i poslovnih rješenja na tržištu. U toj prvoj godini iz iskustva naših korisnika shvatili smo da im ePlati znači daleko više od mogućnosti zadavanja pojedinačnih ili skupnih naloga kroz računovodstveni program i dohvata izvoda jer je dovela internetsko bankarstvo u njihove računovodstvene programe. Zato je ova usluga više od ePlati, ona je merBanking.
Usluga merBanking, osim dohvata izvoda omogućuje korisnicima i dohvat transakcija što znači da u svakom trenutku, unutar svog računovodstvenog programa, mogu pratiti sve uplate i isplate po svim transakcijskim računima kojima upravljaju, a da se nisu trebali ulogirati u internetsko bankarstvo.
Korisnici merBanking usluge mogu obavljati i dohvat balansa unutar svog računovodstvenog programa, što je značajka koja im daje uvid u stanje po svim bankovnim računima kada god za to imaju potrebu.
Morate znati da osim što jednim klikom možete povući izvode sa svih računa u vaš računovodstveni program, merBanking vam omogućuje da se stavke s izvoda automatski proknjiže na unaprijed određena konta, sukladno vrsti troška i podacima kao što su naziv dobavljača, poziv na broj primatelja i druge relevantne informacije.
Plaćanje iz računovodstvenog programa
Kroz uslugu merBanking mogu se plaćati računi u papirnatom ili elektroničkom obliku, ponude ili putni nalozi, odnosno sve valjane knjigovodstvene isprave koje se evidentiraju i knjiže u računovodstvenom programu. Isto se odnosi i na isplatu plaća te drugih vrsta dohodaka koje poslovni subjekt uobičajeno isplaćuje.
Zahvaljujući ovoj usluzi više ne morate generirati datoteke s platnim nalozima iz poslovne aplikacije i potom ih ručno prepisivati ili učitavati u internetsko bankarstvo.
U svom računovodstvenom programu birate račun s kojeg će plaćati te datum izvršenja, a u konačnici u isti taj program zaprima informaciju o provedbi plaćanja.
Ako vam treba individualni pristup za izbor najboljih digitalnih usluga za vaše poslovanje, slobodno nam se obratite kako bismo vam kreirali paket baš po mjeri vašeg poslovanja.