Povezane digitalne usluge jačaju konkurentnost

blog 3110

Povezane digitalne usluge koje omogućuju automatizaciju i optimizaciju troškova, preduvjet su za konkurentnost.

Kompanije koje su otvorenih ruku prihvatile trendove u poslovanju i na vrijeme krenule mijenjati papirnate proces digitalnim, otvorile su put novim transformacijskim procesima koji su im omogućili automatizaciju rada i optimizaciju troškova poslovanja. Time su ostvarile preduvjet za konkurentnije poslovanje, piše portal Digitalno poslovanje.

Kako se navodi u članku, digitalizacija poslovanja ne znači samo zamijeniti postojeći poslovni proces digitalnim, nego treba prihvatiti sve promjene koje s tim dolaze. Za primjer ističu razmjenu eRačuna i procese koje on mijenja u usporedbi s papirnatim.

Tako za likvidaturu eRačuna kao primjer dobre prakse ističu sustave za upravljanje poslovnim dokumentima, odnosno DMS.

Potpore za digitalizaciju

Riječ je o softverima čiju upotrebu kroz bespovratna sredstva Europske unije potiče i Ministarstvo gospodarstva s ciljem digitalizacije mikro, malih i srednjih poduzetnika.

Elektronički računi razvili su mojDMS, sustav kroz koji poslovni subjekti mogu digitalno obrađivati i potpisivati dokumente, likvidirati eRačune i odobravati poslovne papire.

Digitalno upravljanje dokumentima kroz mojDMS pruža veći nadzor nad kolanjem poslovne dokumentacije i radnim procesima unutar tvrtke, ali i s vanjskim partnerima.

Portal Digitalno poslovanje navodi kako je kod uspješnih kompanija na Starom kontinentu sve intenzivnija upotreba business intelligence (BI) rješenja. Pa tako ističu kako je riječ o usluzi koja sve više postaje standardnom značajkom poslovnih softvera.

Kao najveću vrijednost BI usluga ističu automatizirano praćenje dionika u poslovnom okruženju subjekata, nudeći im detaljan prikaz njihovih financijskih i bonitetnih pokazatelja.

Business intelligence usluge

Vezano uz hrvatsko tržište, navode kako su business intelligence usluge također vezane uz poslovni softver te pružaju automatizirano zaprimanje informacija o blokadama kupaca i dobavljača korisnika te detaljna financijska i bonitetna izvješća.

Usluga mojBI upravo je po tome jedinstvena; svaki eRačun poslan putem mojeRačun, prolazi automatsku provjeru statusa blokade kupca za vrijeme trajanja valute plaćanja.

U slučaju blokade, mojBI obavještava korisnika, a obavijest stiže i ako je kupac u blokadi bio u prethodnom periodu te koliko je dugo ona trajala.

Sustav mojBI se svakodnevno ažurira pa se svaka promjena bilježi, zbog čega vam je omogućeno inovativno izvještavanje o financijskim i poslovnim pokazateljima svih kupaca, dobavljača, ali i konkurencije.

Razvoj fintech rješenja

U članku koji je objavio portal Digitalno poslovanje stoji kako se domaći IT sve više nameće kao trendseter u razvoju financijsko-tehnoloških usluga, što smatraju posljedicom ipak postojeće potrebe za digitalizacijom.

U tom smislu ističu činjenicu da je unutar domaćeg poslovnog okruženja cjelokupni vrijednosni i financijski lanac digitaliziran. Tu tezu potvrđuje sve šira primjena dokumenata kao što su eOtpremnica, ePrimka, eOdgovor, eNarudžbenica i druge.

Ipak veći naglasak stavljaju na porastu razvoja rješenja kroz koja su nam dostupna digitalna identifikacija, mobilne aplikacije, analitika velikih podataka, računalstvo u oblaku, lanac blokova (blockchain) i decentralizirano vođenje evidencije transakcija.

Revidiranom Direktivom o platnim uslugama Europske unije PSD2 otvorio se prostor za automatizaciju platnih usluga dostupnih 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu i to kroz poslovne softvere koje subjekti već koriste u poslovanju.

U članku se navodi kako je razvojem platnih usluga iz poslovnog softvera ostvaren preduvjet potpuno digitalnog poslovanja.

Računovodstvo u stvarnom vremenu

Poslovni subjekti iz računovodstvenog programa koji koriste za knjiženje računa mogu automatski obavljati i plaćanja. ePlati (PIS) upravo pruža tu mogućnost – plaćanje iz računovodstvenog programa bez korištenja internetskog bankarstva.

ePlati (AIS) s druge strane omogućuje korisnicima računovodstvo u stvarnom vremenu, što Digitalno poslovanje opisuje kao mogućnost automatskog zaprimanja informacija o prometima po poslovnim računima.

Povezane digitalne usluge koje subjektima omogućuju automatizaciju i optimizaciju troškova poslovanja, smatraju se uvjetom za uspješno digitalno poslovanje.

U članku se navodi kako je na današnjem tržištu to ključ konkurentnosti zbog čega je i EU za zemlje članice pripremila značajnu financijsku injekciju kako bi osnažile gospodarstvo kroz digitalizaciju.