Kako poslati eRačun?

kako poslati eračun

Elektronički račun ili eRačun u Hrvatskoj se aktivno šalje i prima još od 2014. godine kada smo uveli slanje iz računovodstvenih programa i besplatne aplikacije Kreiraj.

Besplatna aplikacija za slanje eRačuna mogla biti biti odgovor na vaše pitanje - kako poslati eRačun. No, poslovni subjekti u Hrvatskoj eRačun mogu poslati i iz jednog od čak 466 računovodstvenih programa i poslovnih rješenja koji su povezani u mojeRačun mrežu.

Što je eRačun?

Elektronički račun je račun izdan, poslan i zaprimljen u elektroničkom obliku (XML) koji omogućuje njegovu automatsku i elektroničku obradu.

ilustracija xml eracun

Ovaj dokument je najraširenija elektronička isprava u svijetu i zato je ključna figura kada je tema elektroničko poslovanje i digitalno gospodarstvo općenito.

U Hrvatskoj se o eRačunu aktivnije govori tek posljednjih desetak godina, a nakon što je 1. prosinca 2018. godine na snagu nastupio Zakon o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi, eRačun je postao obavezan za obveznike javne nabave i poduzeća koja s njima posluju.

Izravno je taj strukturirani dokument u proteklim godinama ušao i u sva ona poduzeća koja su brzo prepoznala benefit koji donosi bespapirna razmjena informacija.

Informacijski posrednik

Putem servisa mojeRačun svoje e-račune možete slati na dva načina: koristeći svoj računovodstveni program ili putem besplatne aplikacije Kreiraj (ako nemate svoj računovodstveni program).

Kreiraj je besplatna aplikacija za slanje eRačuna koja se nalazi na mrežnoj stranici servisa i možete je koristiti bez prethodne instalacije.

Servis mojeRačun je ovlašteni informacijski posrednik za slanje elektroničkih računa prema javnim naručiteljima, ali i za slanje i zaprimanje eRačuna koje šalju sektorski naručitelji, tvrtke, udruge i obrti u Hrvatskoj.

To znači da servis mojeRačun isporučuje elektronički račun prema centralnoj platformi ili direktno u računalo vašeg kupca.

Centralna platforma je servis eRačun za državu putem kojeg se odvija razmjena eRačuna i pratećih isprava između izdavatelja eRačuna i obveznika javne nabave (javnih i sektorskih naručitelja) sukladno Zakonu o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi (NN 94/18).

Sukladno zakonskim odredbama, javni naručitelji direktno su dodijeljeni Fini, dok su sektorske naručitelje podijelili ostali informacijski posrednici, među kojima najveći volumen razmjene računa ostvaruje tvrtka Elektronički računi.

Kako poslati eRačun?

Da biste svoje fakture slali putem našeg servisa, morate se registrirati kao korisnik servisa mojeRačun jer je zadatak informacijskog posrednika identificirati pošiljatelja i primatelja, pružiti siguran kanala dostave i potvrditi vjerodostojnost i nepromjenjivosti sadržaja fakture.

Nakon registracije, korisnik dobiva svoje korisničko ime i lozinku koji mu služe za identifikaciju prema sustavu, slanje računa i upravljanje arhivom. Besplatna aplikacija za slanje eRačuna je vrlo jednostavna za korištenje.

Ako prvi put šaljete eRačun, korisnička služba servisa vodit će vas kroz svaki korak kako biste brzo naučili sve prečice i bez muke slali i račune i priloge.

U aplikaciju Kreiraj ulazite putem korisničkom imena i lozinke i birate opciju Kreiraj mojeRačun.

Vaš elektronički račun izradit ćete tako da upišete broj računa i poziv na broj, a potom pomoću tražilice pronađite primatelja. Prilikom unosa samostalno možete odrediti datum dospijeća i hoćete li koristiti datum poreza.

Besplatna aplikacija za slanje eRačuna

Besplatna aplikacija za slanje eRačuna ima preddefinirani poslovni proces kao što je izdavanje računa prema narudžbenici, izdavanje računa prema ugovoru, plaćanje prije isporuke ili plaćanje na licu mjesta.

Proces jednostavno odabirete klikom, a ista značajka omogućuje vam i da izdate eOdobrenje, izdavanje djelomičnog ili konačnog računa, ali i račun s referencom na otpremnicu te druge poslovne procese koji su vam potrebni.

Elektronički račun izrađen putem Kreiraj sadrži i brojne druge neobavezne informacije koje možete ili ne morate koristiti.

To su oznaka narudžbe, nalog za isporuku, oznaka ugovora, broj otpremnice, reference, obračunsko razdoblje, mjesto troška, informacije o primatelju plaćanja (ako je različit od izdavatelja računa) i druge.

Prilikom izrade elektroničkog dokumenta možete izabrati vrstu dokumenta: račun, odobrenje, avansni račun. Potom označite hoćete li cijene iskazivati po stavkama u brutu ili netu te koja je valuta troškova po računu.

Kako izgleda eRačun?

Korisnici naše usluge za slanje i primanje elektroničkih računa mogu sami odlučiti kako će vizualno izgledati dokument. Ono o čemu ovdje govorimo je PDF vizualizacija eRačuna, a ne o tome kako izgleda pravi eRačun.

U prvoj rečenici smo rekli da je „pravi“ isključivo strukturirani XML dokument koji se prenosi elektronički i pogodan je za strojnu obradu. U Hrvatskoj ipak još postoji dvojaka praksa da se uz XML dostavlja i slikovni prikaz podataka na računu.

Za taj PDF možete koristiti mojeRačun vizualizaciju (PDF) s dvojno iskazanim cijenama, vizualizaciju eRačun servisa ili njegovu proširenu vizualizaciju te vlastitu vizualizaciju koja može sadržavati logo tvrtke i sve druge podatke koje odaberete.

Ono što je ključno da znate, informacijski posrednik tvrtka Elektronički računi prakticira uporabu aplikativnog certifakata i vremenskog žiga čime dvostruko osnažuje legitimitet eRačuna u cijelom njegovom životnom vijeku.

faktura ili račun

Prednosti mojeRačun usluge

Ako šaljete račun iz besplatne aplikacije Kreiraj, možete ga odmah nakon slanja izložiti na PlatiMe, što je prva hrvatska platforma za otkup nedospjelih eRačuna. Servis mojeRačun pruža i uslugu HIR – prioritetno slanje računa.

Namijenjena je pošiljateljima koji žele imati dodatnu potvrdu dostave s točnim vremenom preuzimanja poslanog računa.

Osim aplikacije, mojeRačun je dostupan i u 466 računovodstvenih programa i ERP rješenja koji su uslugu prilagodili vlastitom softveru pa koje značajke još pruža, slobodno pitajte svog pružatelja usluge računovodstvenog softvera prilikom aktivacije usluge.

Sigurnost eRačuna

Elektronički računi kao strukturirani digitalni dokumenti, nikada se ne bi smio dostavljati kao privitak elektroničke pošte. Servis mojeRačun putem e-mail dostavlja isključivo obavijest o pristiglom računu.

Unutar obavijesti nalazi se sigurna poveznica na aplikaciju za preuzimanje računa uz provjeru identiteta čak i za neregistrirane primatelje.

Tako su računi uvijek sigurno pohranjeni na našim poslužiteljima, a svaki pristup ili pokušaj pristupa bilježi se u sigurnosnim zapisima.