Digitalna transformacija je strateški cilj Europske unije
Digitalna transformacija danas više nije pitanja izbora – ona je neizbježna, neophodna i nezaobilazna. Računovodstvo u stvarnom vremenu je korak u tom smjeru.
Europska komisija u ožujku 2021. godine predstavila je viziju i puteve do uspješne digitalne transformacije Europe do 2030. godine.
Europa nastoji omogućiti poduzećima i građanima da iskoriste održiviju i prosperitetniju digitalnu budućnost u kojoj je na prvom mjestu čovjek, rekao je Domagoj Mihalčić na TEB-ovom webinaru „Kako do računovodstva u stvarnom vremenu?“.
U tu svrhu predstavljen je Digitalni kompas digitalnog desetljeća EU-a koji čine četiri glavne točke: vještine, sigurna i održiva digitalna infrastruktura, digitalna transformacija poduzeća te digitalizacija javnih usluga.
Kao zemlja članica EU-a, Hrvatska i sama mora provesti digitalnu transformaciju poduzeća i javnih usluga, što kao strateški cilj ističe i Nacionalna razvojna strategija RH 2030.
Digitalna tranzicija mikro, malih i srednjih poduzeća važan je segment i Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021.-2026. godine. Kroz ovaj mehanizam dodjeljuju se bespovratna sredstva za digitalizaciju MSP-a u Hrvatskoj.
Edukacija zaposlenika
Sam pojam digitalna transformacija odnosi se na proces koji započinje od trenutka kada organizacija krene razmišljati o uvođenju digitalnih tehnologija u svim područjima poslovanja i traje do trenutka njihove potpune integracije.
Međutim, digitalna transformacija uključuje i pojedince: nije dovoljno samo uvesti digitalnu tehnologiju u poslovanje, važno je i educirati zaposlenike.
Zato se bespovratna sredstva iz Nacionalnog plana opravka i otpornosti dodjeljuju i za edukaciju zaposlenika za korištenje tehnologija koje za cilj imaju automatizaciju poslovanja, povećanje konkurentnosti i očuvanja okoliša.
Digitalizacija je proces
Proces digitalizacije i transformacije kroz tehnologiju brojne tvrtke u Hrvatskoj već su započele kroz eRačun.
mojeRačun mjesečno posreduje više od milijun i pol eRačuna i drugih digitalnih dokumenata, kako između tvrtki, tako i prema Centralnoj platformi. Integriran je s više od 390 računovodstvenih i poslovnih programa u mojeRačun mrežu.
Ta mreža omogućuju tvrtkama, korisnicima softvera, da direktno iz svojih računovodstvenih programa šalju i zaprimaju eRačune posredništvom servisa mojeRačun.
Za tvrtke i organizacije koje ne koriste računovodstvene ili poslovne programe iz mreže, dostupna je besplatna aplikacija za slanje eRačuna Kreiraj.
Digitalizacija svih poslovnih dokumenata
Ideja digitalne razmjene dokumenata nastala je iz potrebe da se smanje greške, ubrzaju radni procesi, uvede veći nadzor nad poslovanjem i ostvare uštede.
Kroz uslugu mojDMS korisnici mogu digitalno obrađivati poslovni dokumenti; potpisivati ih, likvidirati i odobravati te imati veći nadzor nad kolanjem poslovne dokumentacije i radnim procesima. Dostupno vam je predavanje o ovoj usluzi na sljedećoj poveznici.
mojDMS omogućuje upravljanje svom poslovnom dokumentacijom; eRačunima i računima ili drugim knjigovodstvenim ispravama koje se zakonski moraju obrađivati u digitalnom obliku.
To mogu biti eOtpremnice, ePrimke ili eNarudženice, potom ugovori i druga interna i eksterna poslovna dokumentacija.
Ova je usluga izvrsna za računovodstvene servise jer rješava problem kašnjenja pri dostavi dokumentacije. Dokumente klijenti ne donose fizički, nego se učitavaju u mojDMS nakon čega knjigovođa dobiva obavijest da može odraditi svoj posao.
Poveznicu na mojDMS računovodstveni servis može imati sa svim klijentima, nevezano je li riječ o pet ili 50 poslovnih subjekata. Tako se dokumenti „ne čuvaju“ na nečijem stolu, nego se odmah nakon knjiženja ili obrade arhiviraju u mojeArhiv.
Fintech u računovodstvenom programu
Osim digitalne transformacije, EU potiče i tehnološke inovacije. Cilj je pojednostaviti platne usluge i učiniti ih dostupnijima korisnicima – aktivirati ih 24 sata u danu.
Zato internetske usluge plaćanja te brojne druge usluge u oblaku danas pored banaka pružaju i kompanije tehnološkog sektora.
Time se povećala sigurnost, jednostavnost, dostupnost i raznovrsnost financijskih usluga te mogućnost izbora za potrošača. Istodobno se smanjila cijena korištenja usluga financijskog sustava.
Platni sustav dostupan 24 h
Usluga plaćanja i iniciranja plaćanja (PIS – Payment Initiation Services) koncipirana je kao samostalna usluga, ali je ujedno i logičan dodatak na postojeće usluge izdavanja i zaprimanja eRačuna. Objedinjava ih u jedinstveni vrijednosni lana pa vidimo što je automatizacija poslovanja u punom smislu.
Putem ePlati (PIS) korisnici mogu plaćati račune u papirnatom i elektroničkom obliku, ponude, putne naloge te plaće. Mogu se zadavati pojedinačni ili zbirni platni nalozi za sve valjane knjigovodstvene isprave koje se evidentiraju i knjiže u računovodstvenom programu.
Računovodstvo u stvarnom vremenu
Umjesto preuzimanja i knjiženja bankovnih izvadaka za prethodni dan, korisnici ePlati (AIS) informaciju o svakoj uplati dobivaju u računovodstveni program.
Računovođa ne mora ulaziti u internetsko bankarstvo kako bi provjerio uplate ili skidao i knjižio izvode. Svi podaci o prometima i stavkama prometa po poslovnim žiroračunima automatski se zaprimaju u poslovni ili računovodstveni softver. To omogućava i automatsko knjiženje izvoda.
Korisnik kroz ePlati (AIS) zadaje nalog da sustav u određeno vrijeme povuče sve izvode o prometima po svim bankovnim računima u računovodstveni program i sam ih proknjiži na unaprijed određena konta.
Korištenjem ePlati (AIS) nijedan računovođa više neće raditi u prošlosti, danas knjižiti izvode za prethodni dan ili mjesec. Informaciju o svakoj uplati, sa svih poslovnih računa tvrtke, može imati u stvarnom vremenu.
Zahvaljujući razvoju digitalnih rješenja koja su danas u Hrvatskoj dostupna svim mikro, malim i srednjim poduzećima, digitalna transformacija gospodarstva kako je Europska unija strateški odredila može se provesti brzo i jednostavno.