Webinar TEB-a: Kako do računovodstva u stvarnom vremenu
Danas svaka mikro ili mala tvrtka može bez ulaganja imati potpuno digitalizirano poslovanje i benefit računovodstva u stvarnom vremenu.
Pametne tehnologije – inovativna rješenja koja omogućuju potpunu automatizaciju poslovanja danas su dostupna svim poduzećima u Hrvatskoj. Prije 20 ili 30 godina samo su najveće kompanije mogle ulagati u informacijske sustave za razmjenu digitalnih dokumenata.
Danas svaka mikro ili mala tvrtka može bez ulaganja imati potpuno digitalizirano administrativno poslovanje i računovodstvo u stvarnom vremenu.
„Kako do računovodstva u stvarnom vremenu?“, tema je webinara koji organizira TEB – poslovno savjetovanje, a prijaviti se možete OVDJE.
Digitalna transformacija SME-a
Usluge mojeRačun, mojDMS i mojeArhiv okosnica su jedinstvene usluge mojeUred i preduvjet zelenoj tranziciji koju strateški podupire Europska unija.
Zato se konstantno provode natječaji za dodjelu bespovratnih sredstava za digitalnu transformaciju SME sektora.
Tako je jedino moguće ostvariti cilj EU da u idućem desetljeću bude potpuno digitaliziran javni sektor i mikro, mala i srednja poduzeća kako bi bili konkurentniji na globalnom tržištu.
Digitalna tranzicija
Europska unija do 2021. godine je prvenstveno bila usmjerena na javni sustav zemalja članica od kojih je tražila smanjenje administrativnog troška i ubrzavanje procesa.
Produkt toga je bio i Zakon o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi. Danas je eRačun samo jedan od „alata“ kroz koje se provodi digitalna tranzicija Starog kontinenta.
To je zato što se u većini zemalja članica papirnato računovodstvo spominje još samo u povijesnom kontekstu jer je B2B sektor u onima najrazvijenijima već gotovo potpuno digitaliziran.
Tržište se sve više okreće fintech rješenjima i razvijaju se nove usluge koje dodatno skraćuju radne procese. Platni promet postaje efikasniji, brži i jednostavniji.
U Hrvatskoj također postoje izvrsna softverska rješenja za potpuno bespapirno poslovanje. Iako su ih primarno koristili jedan do dva posto velikih kompanija, danas je razmjena digitalnih dokumenata uobičajen proces i kod 40 posto tvrtki realnog sektora. Tvrtke šalju, zaprimaju, učitavaju i obrađuju eRačune kao original – u digitalnom obliku.
Fintech u Europskoj uniji
Financijske tehnologije (fintech) omogućuju inovativan pristup financijskim uslugama, a sam financijski sustav čine jeftinijim, dostupnijim i učinkovitijim i za pružatelje usluga i za potrošače.
Internetske usluge plaćanja i brojne druge usluge u oblaku koje je ranije pružao isključivo financijski sektor, danas pored banaka pružaju i kompanije tehnološkog sektora.
Time se povećala sigurnost, jednostavnost, dostupnost i raznovrsnost financijskih usluga. No, ono što je najvažnije – omogućilo se računovodstvo u stvarnom vremenu.
Računovodstvo u stvarnom vremenu
Trenutno je u Hrvatskoj oko četiri tisuće računovodstvenih i knjigovodstvenih servisa koji često kao problem navode kašnjenje kod dostave poslovnih dokumenata.
Nerijetko se događa da zbog velikog obujma posla, poduzetnici svoje račune i izvode dostavljaju svega dan ili dva prije predaje PDV-a.
Zahvaljujući fintech rješenju ePlati računovođe više neće raditi u prošlosti. Za računovođe dolazi najveća inovacija u poslovanju od izuma internetskog bankarstva i, uz uvođenje eura, zasigurno najvažnija promjena koju će doživjeti u poslovanju ove godine.
Što su ePlati AIS i PIS
ePlati je brend pod kojim u računovodstvene programe na hrvatskom tržištu stižu usluge iniciranja plaćanja (PIS) i informiranja o računu (AIS) te IBANtoIBAN način plaćanja.
Zahvaljujući ePlati računovođe više neće u dva dana knjižiti mjesec dana izvoda, nego će sami birati dinamiku zaprimanja prometa po računima svojih klijenata.
Aktivacijom ePlati (AIS) računovođe za svakog klijenta mogu dobiti izvještaj o stavkama prometa po računu direktno u računovodstveni program, neovisno o tome imaju li tri ili 303 klijenta.
Usluga ePlati (AIS) integrirana u računovodstveni program i menadžmentu tvrtke omogućuje da u stvarnom vremenu zna s koliko novca raspolaže, a da ne moraju gledati internetsko bankarstvo.
Kroz ePlati (AIS) moguće je i automatsko knjiženja izvoda. Računovođa će zadati nalog u ePlati (AIS) da sustav u određeno vrijeme povuče sve izvode o prometima po svim bankovnim računima i sam ih proknjiži na unaprijed određena konta.
Niti jedan računovođa više neće morati čekati bankovne izvode kako bi knjižio promjene po računu jer će informacije o svakoj promjeni automatski zaprimati u računovodstveni program.
Usluga iniciranja plaćanja (PIS)
PIS i AIS su tandem, usluge koje smo objedinili pod zajedničkim nazivom ePlati. Ipak svaka za sebe u potpunosti mijenja način na koji konzumiramo platne usluge i omogućuju računovodstvo u stvarnom vremenu.
Kroz ePlati (AIS) automatski se zaprimaju informacije o uplata u računovodstveni program bez korištenja internetskog bankarstva, a ePlati (PIS) omogućuje plaćanje iz istog programa.
Korisnici mogu zadavati naloge za plaćanja svih knjigovodstvenih isprava koje se evidentiraju i knjiže u računovodstvenom programu, ali po daleko kraćem postupku nego kada koriste internetsko bankarstvo.
Postupak plaćanja računa kod poslovnih subjekata uobičajeno podrazumijeva knjiženje računa, kreiranje platnih naloga u računovodstvenom programu, eksport datoteka s nalozima, pristup, odnosno „ulogiravanje“ u internetsko bankarstvo, učitavanje datoteke s nalozima i konačno plaćanje.
Usluga iniciranja plaćanja (PIS) proces skraćuje na dva koraka – iniciraj i autoriziraj plaćanje.
Ako je knjigovodstvena isprava već evidentirana računovodstvenom programu, nalog za plaćanje se zadaje iz programa.
Kroz ePlati (PIS) se mogu plaćati pojedinačni i grupni nalozi, kao i nalozi s tekućim ili budućim datumom plaćanja.
Kako aktivirati platne usluge dostupne 24 sata u danu, doznati stanje po svim računima u jednom kliku i plaćati naloge iz računovodstvenog softvera možete naučiti na webinaru „Kako do računovodstva u stvarnom vremenu?“ koje organizira TEB – poslovno savjetovanje.
Prijave su moguće na putem web prijavnice dostupne OVDJE.