Zašto vam treba elektronički arhiv
Često nas pitate možete li sami osigurati pohranu eDokumenata. Možete, ali pritom morate paziti na zakonski propisane uvjete.
Tko je obavezan imati eArhiv
Ako zaprimate eRačune ili ih šaljete i zaprimate, obavezni ste osigurati elektronički arhiv. Svi dokumenti zaprimljeni u digitalnom obliku moraju se čuvati formatu zaprimanja kako je propisano člankom 20. Zakona o elektroničkoj ispravi.
Što kaže Zakon
Zakon propisuje da se elektroničke isprave čuvaju u obliku u kojem su izrađene, otpremljene, primljene i pohranjene i koji materijalno ne mijenja informaciju dokumenta.
Morate osigurati uvjete čuvanja tako da su nepromjenjivost dokumenta, vjerodostojnost pošiljatelja i cjelovitosti sadržaja uvijek osigurani.
Mogu li isprintati i čuvati eRačun
Isprintani PDF račun ne smatra se originalom, nego vjerodostojnom kopijom. Jedini „original“ je strojno čitljivi XML dokument, a prateći PDF je samo njegova slika.
U slučaju i da čuvate slikovni prikaz, zakonski morate imati njegov original u formatu zaprimanja.
Što mi nudi mojeArhiv
Dokumentima pohranjenim u sustavu mojeArhiv možete pristupiti s bilo koje lokacije. Prilikom spremanja dokumenata jasno možete dopustiti ili ograničiti pristup zaposlenicima putem posebnih ovlasti.
Zašto je mojeArhiv zakonski ispravan
Nisu moguće izmjene dokumenata niti neovlašteno brisanje, a da to sustav ne zabilježi. Nedvojbeno se može utvrditi tko je „ušao“ u mojeArhiv i kada.
Kako aktivirati uslugu
Korisnici servisa mojeRačun mogu aktivirati uslugu pozivom ili e-mailom prema korisničkoj službi. Ako još niste korisnik servisa mojeRačun, zatražite ponudu putem web obrasca.
Autor: P.J.