Uredsko poslovanje

Od 1. siječnja 2023. godine javnopravna tijela moraju primjenjivati Uredbu o uredskom poslovanju i svu komunikaciju obavljati digitalno.

Uredba o uredskom poslovanju

Informacijski sustav za uredsko poslovanje omogućuje vam digitalnu distribuciju pismena unutar ustanove, zaprimanje u rad i dodavanje prava pristupa.

Digitalna obrada pismena nalaže da se sve službe i službenici moraju svoj rad integrirati unutar jedinstvenog sustava uredskog poslovanja.

Digitalno zaprimanje i otprema

svih pismena, skeniranje, integracija s email servisom

Frame 1000004338

Elektronički način komunikacije

između pojedinih sustava Uredskih poslovanja (eDelivery)

Frame 1000004338 (1)

Elektronski potpis i digitalni pečat

kao zamjena za vlastoručni potpis i fizički pečat

Frame 1000004338 (2)

Uskladite svoje poslovanje s Uredbom o uredskom poslovanju

"*" indicates required fields

Cilj Uredbe o uredskom poslovanju

Kako bi bila uspostavljena interoperabilnost pismena među sustavima, novom Uredbom propisan je jedinstveni identifikator koji jamči njihovu jedinstvenost unutar sustava Uredskog poslovanja i na razini Republike Hrvatske.

Elektronički način komunikacije u novoj je uredbi propisan kao primaran zato je svaki obveznik dužan na svojoj mrežnoj stranici objaviti adresu elektroničke pošte za zaprimanje pismena.

Frame 1000004354

Veća razina sigurnosti

Frame 1000004352

Smanjenje operativnog troška

Frame 1000004353

Veća
kvaliteta

Prednosti novog uredskog poslovanja

Svi dosadašnji poslovni procesi, uključujući zaprimanje, slanje, odobravanje, potpisivanje, izdavanje i druge vrste upravljanja dokumentima u papirnatom obliku, sada se obrađuju digitalno kroz informacijski sustav.

why (26)

Veća sigurnost razmjene informacija

why (27)

Niži troškovi rada i bolja usluga

why (28)

Oslobađanje prostora zbog eArhiva

why (29)

Primjena digitalnog pečata i ePotpisa

why (30)

Transparentnost u radu službenih osoba

why (31)

Pravovremene informacije o procesima

Uspostava bržih procesa

Digitalno mijenja papirnato pa informacijski sustav koji subjekt uvodi mora omogućiti cjelovito uredsko poslovanje u potpuno digitalnom obliku.

Frame 1000004346

Sva interna i eksterna pismena se dostavljaju sustavu Uredskog poslovanja

Frame 1000004345

Sustavu mogu pristupiti isključivo službene osobe (zaposlenici)

Frame 1000004347

Dokumenti koji se zaprimaju kroz eDelivery ne ispisuju se na papir 

Elektronski potpis

Frame 87 (3)

ePotpis je šifra (skup podataka) koju poznaje samo onaj koji potpisuje dokument.

Tehnologija kriptozaštite ovoj šifri daje toliku autentičnost da onaj koji prima dokument može biti sasvim siguran u identitet „potpisnika“ i vjerodostojnost potpisanoga elektroničke isprave.

Elektronski pečat

Frame 86

Kao digitalni ekvivalent tradicionalnog pečata, ePečat osigurava da dokument nije mijenjan nakon izdavanja, potvrđujući identitet organizacije koja ga je izdala.

ePečat smanjuje rizik od krivotvorenja i usklađen je s regulatornim zahtjevima, povećavajući povjerenje u digitalne transakcije

Dijagram radnog procesa

Ulazni koraci

ArrowUDownLeft

Prijem dokumenta (digitalno kreirani dokument ili skenirani papirnati dokument)

Verifikacija autentičnosti pomoću ePotpisa

ArrowUDownLeft (1)

Proces

Potpisivanje dokumenta elektroničkim potpisom (putem računala ili mobilnog uređaja).

Dodavanje elektroničkog pečata (automatsko ili ručno) koji potvrđuje identitet organizacije.

Završni koraci

ArrowUDownLeft

Sigurna pohrana dokumenta u digitalni arhiv ili sustav upravljanja dokumentima.

Distribucija dokumenta - slanje putem e-maila, dijeljenje kroz interne sustave ili javne portale.

Uredsko poslovanje u primjeni

Javnopravna tijela moraju na svojim mrežnim stranicama objaviti adresu elektroničke pošte ili navesti drugi način za elektroničko zaprimanje pismena.

Uredbu su dužna primjenjivati tijela državne uprave:

HouseSimple

Ministarstva (oblasti)

Checks
OfficeChair

Državni uredi

Checks
Armchair

Državne upravne organizacije

Checks
Stairs

Uredi državne uprave u županijama

Checks