Digitalno potpisujem: 1. korak u digitalizaciji poslovanja
Tvrtka Elektronički računi prva je uvela isključivo digitalno potpisivanje poslovnih dokumenata sa zaposlenicima i partnerima iz čega je nastala zajednička oznaka „Digitalno potpisujem“.
Oznaka „Digitalno potpisujem“ istaknuta u potpisu e-maila ili web stranici poslovnog subjekta jamči da poslujete s tvrtkama i organizacijama s kojima sve poslovne dokumente možete potpisivati naprednim elektroničkim potpisom.
Ovo su posljednje tvrtke koje su se upisale u Zeleni registar i postale nositeljima oznake „Digitalno potpisujem“ te dobitnice ePriznanja:
ART NOVA j.d.o.o., COUNT IT j.d.o.o., JAKOM d.o.o., KIP d.o.o., LJEKARNA KORČULA, MIHOLJAČKI VODOVOD d.o.o. za vodoopskrbu i odvodnju, PUŠKADIJA d.o.o., TO-NI PROM d.o.o., VISIO FUTURA d.o.o., ZAVRŠNI RADOVI KREŠO d.o.o. za graditeljstvo, trgovinu i usluge, ZZ d.o.o.
ePotpis jamči sigurnost
U digitalnom poslovanju prednost se uvijek daje naprednom elektroničkom potpisu jer za razliku od vlastoručnog, ePotpis osigurava autentičnost i integritet.
Poslovni subjekti i pojedinci koji sudjeluju u elektroničkoj razmjeni informacija žele sigurnost da su dokumenti koje šalju elektronički ostali isti prilikom primanja kao što su bili kod slanja.
To im osigurava primjena elektroničkog potpisa na dokumentima.
Apliciranjem elektroničkog potpisa svaki potpisnik može biti siguran da dokument ostaje isti u trenutku zaprimanja, kao što je bio i u trenutku slanja jer u slučaju bilo kakve naknadne izmjene, dokaziv je pokušaj manipulacija.
Elektronički potpis je na nedvojben način povezan s potpisnikom jer osim što omogućava njegovu identifikaciju, omogućuje da ga isti koristi pod svojom isključivom kontrolom.
S obzirom na to da je elektronički potpis povezan s njime potpisanim podacima, lako se može otkriti bilo kakva naknadna izmjena podataka.
Pojednostavljeno, ugovor koji smo sklopili ili dokument koji smo posredovali i ovjerili digitalnim potpisom ne može se više mijenjati, a da to ne ostane zabilježeno.
Svima je dostupan ePotpis
Ako još niste aktivirali svoju eOsobnu iskaznicu, nego ugovore potpisujete vlastoručno sigurno se pitate zašto o naprednom elektroničkom potpisu govorimo kao o sigurnijem i bržem način uspostavljanja ugovornih odnosa.
Kao što smo rekli, kada ste dokument potpisali digitalno, možete biti uvjereni da ga nitko poslije ne može mijenjati (bez posljedica).
To znači da se npr. ugovor koji je sklopljen ili dokument koji se posreduje kroz servis mojeRačun i ovjeren je naprednim elektroničkim potpisom ne može više mijenjati, a da to ne ostane zabilježeno.
Digitalni potpis, odnosno digitalni certifikati temelj su digitalnog poslovanja jer se njima osigurava vjerodostojnost elektroničkog komuniciranja.
Danas je svakom punoljetnom građaninu Republike Hrvatske omogućeno da sve vrste ugovornih odnosa sklapa svojim naprednim elektroničkim potpisom ugrađenim u eOsobnu iskaznicu.
Prema tome, dok god vlastoručno potpisujemo papire, ne možemo govoriti o ePoslovanju, zato i ohrabruje saznanje da sve veći broj subjekata i pojedinaca želi nositi oznaku „Digitalno potpisujem“.
Kako nabaviti elektronički potpis
Ovlašteni izdavatelji certifikata u Hrvatskoj su FINA i AKD koje izdaju certifikate pravnim i fizičkim osobama.
Većina građana u Hrvatskoj ima ugrađen elektronički potpis u eOsobnoj iskaznici (eOI) koju treba aktivirati samo jednom kako bi mogli elektronički potpisivati dokumente. Za aktivaciju eOsobne iskaznice potreban je tek e-čitač kartica.
Poduzetnici za identificiranje prema i poslovanje s državom koriste i FINA-in PKI certifikat, što im također omogućuje potpisivanje poslovnih dokumenata elektroničkim putem.
Zeleno gospodarstvo
S popularizacijom eRačuna u proteklih jedanaest godina, posebice u javnoj upravi, krenulo se s ciljem smanjenja troškova. No, eRačun je otvorio skroz novu perspektivu i kada govorimo o zelenom gospodarstvu.
Kao najveći informacijski posrednik servis mojeRačun od samih početaka ističe očuvanje okoliša kao dio svog poslovnog identiteta.
Tome u prilog govori i projekt Zeleni certifikat koji su pokrenuli 2021. godine, ali i pokret „Digitalno potpisujem“ koji svakodnevno broji sve više sudionika.
Spremni za digitalnu transformaciju
Takav razvoj događaja pokazuje da su poduzetnici sve svjesniji da digitalna transformacija ne zahtjeva velika ulaganja.
Danas si svaka mikro i mala tvrtka može priuštiti informacijske sustave kao što su mojDMS i mojeArhiv te uživati blagodati bespapirnog poslovanja.
Dokaz tome su sve tvrtke koje su dobile Zeleni certifikat i Premium zeleni certifikat i svi oni pojedinci koji svoju tehnološku pismenost ističu oznakom „Digitalno potpisujem“.
Ako i sami želite biti dijelom pokreta i istaknuti da ste korisnik naprednog elektroničkog potpisa, odnosno da znate poslovati na brži i sigurniji način, zatražite svoju oznaku „Digitalno potpisujem“ od naše KORISNIČKE PODRŠKE.
Upišite se u Zeleni registar tvrtki koje promoviraju zeleno, bespapirno poslovanje kroz vlastiti primjer digitalne izvrsnosti.