Kriza nas je naučila da ono što nam je važno ne smije biti na papiru

Autor: Josip Kovačec

blog2

Ne postoji uspješna kompanija čije se poslovanje ne temelji na strateškom planiranju; razvoja, prodaje usluga ili proizvoda, interne i eksterne komunikacije,  ciljeva, brendiranja.. Sve se uvijek vrti oko dobrog plana i dostizanja zadanih ciljeva u zadanom roku. I to uglavnom dobro funkcionira jer se potencijalni izazovi, kada poznaješ tržište, unaprijed predvide i za njih uvijek postoji a, b, c rješenje. Kriza uzrokovana koronavirusom pokazala nam je četiri ključne stvari: pandemija nepoznatog virusa preko noći može gotovo srušiti gospodarstvo na globalnoj razini, krizni menadžment je umijeće lidera, strateški plan je dobar onoliko koliko se u stanju i dalje provoditi čak i u izvanrednim okolnostima koje, kao pojedinac, ne možeš kontrolirati i, četvrto, nemoj imati na papiru ono što možeš imati u digitalnom obliku.

Od početka 2020. godine servis Moj-eRačun intenzivno je radio na razvoju novih usluga za bespapirno poslovanje i potpunu digitalizaciju radnih procesa paralelno razvijajući vritualnog asistenta kao dodatnu korisničku podršku. Vijesti iz Italije i Španjolske dale su naslutiti kako Hrvatsku potencijalno očekuje djelomična ili potpuna obustava gospodarskih aktivnosti što je bio jasan znak da moramo osigurati svu logistiku kako bismo našim korisnicima u najkraćem mogućem roku mogli postaviti urede izvan ureda. To je prednost bespapirnog poslovanja; ured vam može biti na svakom mjestu gdje imate pristup internetu.

Mladi kolege nerijetko, kada tek počnu raditi u prodaji, love targete i bonuse. Vođeni su samo jednim ciljem – prodati uslugu. Pa, iako je bespredmetno isticati važnost prodaje, kroz ovu krizu uzrokovanu koronavirusom spoznali su da je od svega najvažniji dobar odnos s korisnicima i to je ono što im, kao njihov nadređeni, govorim od prvog dana. John Wooden je rekao „ne dopustite da ono što ne možete učiniti, smeta onome što možete učiniti“.  U ožujku nije bio trenutak ni za targete ni za bonuse, nego je bio isključivo trenutak da onima koji su nam pomogli stvoriti najveću eRačun infrastrukturu u Hrvatskoj pokažemo lojalnost i pomognemo osigurati likvidnost. Ukratko, mogli smo učinit puno i to smo učinili preuzevši odgovornost; kroz besplatan eRačun za tvrtke koje je tek mjera socijalnog distanciranja potaknula na bespapirno poslovanje,  besplatnu izradu baza novih primatelja računa, zadržavanje cijena paketa na razini prije povećanja broja poslanih računa i 24-satnu korisničku podršku.

Više od 70 zaposlenika servisa Moj-eRačun intenzivno je radilo na postavljanju nekoliko tisuća dislociranih ureda naših korisnika, a dodanu vrijednost cijeloj priči dala je Anđelka, naša virtualna asistentica koja je otada danonoćno na raspolaganju korisnicima. Zanimljivo je kako je tijekom prvih mjesec dana rada, Anđelka često odgovarala na pitanja o dodatnom setu digitalnih dokumenata, odnosno digitalnim knjigovodstvenim ispravama: eOdobrenju, eOtpremnici, ePrimki i eNardužbenici, a najčešće postavljano pitanje ticalo se elektroničkog arhiva, odnosno usluge Moj-eArhiv. To mi govori da, koliko god da je lock-down  ostavio negativnih posljedica na našu psihu, ali i gospodarstvo, donio je i neka nova znanja i promjenu uvjerenja, ponajviše kada govorimo o vezanosti za zidove naših ureda i ovisnost o printerima. Postali smo svjesni kako je sigurnije i lakše držati posao pod kontrolom kada je sve što nam treba u digitalnom obliku i dostupno na računalu.

Puno sam naučio prethodnih mjeseci, ponajviše o ljudima koji me okružuju i vrijednosti koju kao kompanija imamo. To su, primarno, ljudi koji je čine i ciljevi koje zajedno ostvarujemo. U trenucima kada su sve naše aktivnosti bile usmjerene na osiguravanje aktivnosti onih zbog kojih postojimo, kreativna energija, kako zaposlenika, tako i uprave, bila je jača, a cilj jasniji te, unatoč svemu, razvoj novih usluga nije stao niti u jednom trenutku. Iz ove krize koja nas je sve pogodila i koja, sudeći po vijestima, neće tek tako nestati, vjerujem kako će naši korisnici izaći jači jer su prepoznali neophodnost potpune digitalizacije poslovnih procesa. Vjerujem kako je ključnu ulogu u tome imala upravo korisnička podrška servisa Moj-eRačun i na tome sam, kao član Uprave, iznimno ponosan.