Kako blokada firme utječe na dobavljače?
Pravovremena informacija je li nastupila blokada firme kupca igra važnu ulogu u smanjenju rizika poslovanja i očuvanju likvidnosti za dobavljače.
Otpornost tvrtki na promjene u okolini raste nakon što se uspostave dobri procesi i ispravno provede digitalna transformacija poslovanja. Smanjenje troškova i veća operativnost su rezultati koji će se prvi uočiti.
Važna značajka koju pruža digitalizacija procesa su business intelligence usluge koje jačaju likvidnost i omogućuju bolje upravljanje rizikom. Blokada firme s kojom poslujemo zasigurno je bitni pokazatelj rizika o kojemu moramo biti na vrijeme upoznati.
Servis mojeRačun za svoje je korisnike povezao proces razmjene eRačuna s business intelligenceom kroz uslugu mojBI.
Usluga mojBI je jedini automatizirani sustav informiranja koji pošiljatelja eRačuna obavještava o blokadi kupca prilikom svake promjene statusa. Automatska provjera statusa blokade kupca obavlja se kod svakog poslanog elektroničkog računa putem servisa mojeRačun.
Ako je račun izdan i teče valuta plaćanja, a tvrtka je u tom periodu ušla u blokadu, sustav također automatski šalje e-mail obavijest pošiljatelju eRačuna.
Pravovremena informacija o blokadi firme kupca u ovom slučaju igra važnu ulogu u očuvanju likvidnosti tvrtke dobavljača.
Blokada računa firme
Problemi s neplaćanjem potraživanja uvijek su generator krize, a kada tvrtka nije na vrijeme upoznata s poteškoćama poduzeća s kojima surađuju, problemi tvrtke brzo se preliju i na poslovanje dobavljača.
Nenaplaćena potraživanja udarac su na likvidnost velikih poduzeća, ali najveće žrtve blokade firme kupca su mikro i male kompanije koje nemaju tolike kapitalne rezerve da bi mogle izdržati kupce u blokadi, posebice ako za prodaju robe uobičajeno daju odgodu plaćanja.
Kako bi se dobavljači osigurali od bokade firme kupca, mogu pratiti njihov status blokade kroz uslugu mojBI bilo da šalju eRačun iz svog računovodstvenog programa ili je njihov izbor besplatna aplikacija za slanje eRačuna Kreiraj.
Uz aktivno korištenje usluge mojBI ne može se dogoditi da pošiljatelj ispostavi račun kupcu u blokadi, a da nije upoznat s tom informacijom. Status blokade firme korisnik može provjeriti za sve kupce, ali i svoje dobavljače tako da upiše OIB poslovnog subjekta.
Vrijeme trajanja blokade
Blokada firme podatak je koji korisnik usluge mojBI može provjeriti i za prošlo vrijeme pa doznati kakve su navike plaćanja njegovog kupca. Usluga obuhvaća duži period iz kojeg se može iščitati kada je u proteklih nekoliko mjeseci firma bila u blokadi i koliko je dugo ona trajala.
Ključ naplate potraživanja leži upravo u dobrom upravljanju rizicima, a bez ovih podataka korisnik ne može znati kakvo je financijsko zdravlje poduzeća s kojima posluje. Dojučerašnja uspješna firma, može brzo upasti u ralje nelikvidnosti ako ne koristi alate kojima mogu uspješno upravljati rizikom.
Ako kupci ne plate potraživanja ili neočekivano uđu u predstečajnu nagodbu jer ne mogu na vrijeme servisirati obveze, cijeli ekosustav oko firme nalazi se u velikoj opasnosti od financijske krize koja se vrlo brzo preseli u čitavo gospodarstvo.
Zato su business intelligence usluge kao mojBI dobar alat da se na vrijeme saznaju svi relevantni podaci o financijskim i poslovnim pokazateljima partnera s kojima surađujemo. Ovaj sustav se svakodnevno ažurira, što za korisnika znači da prilikom svake promjene statusa nekoga od njegovih poslovnih partnera automatski o tome dobiti obavijest.
Procedura kada nastupi blokada firme
Inovativnost usluge mojBI je u tome što sustav „zna“ tko su kupci i dobavljači svakog korisnika pa im nudi automatski prikaz njihovih bonitetnih pokazatelja.
Za razliku od drugih servisa gdje se mora pojedinačno provjeravati je li kupac u blokadi, ova usluga samostalno prati i obavještava o svakoj nastaloj promjeni pa pošiljatelj eRačuna ne mora biti jedan u nizu dobavljača koji nisu uspjeli naplatiti potraživanja jer je nastupila blokada firme i likvidacija.
Kada dođe do blokade firme, blokirani kupac ne smije ni na koji način koristiti novac koji je ostao blokiran na računima, ali isto tako nije mu dopušteno plaćati gotovim novcem ili tražiti druge načine kako bi izbjegao plaćanje vjerovnicima.
U prošlosti smo vidjeli kako mnogi koriste različite metode kako bi izbjegli nastale obveze, a usput nastavili poslovati kao i prije.
Najčešće metode su obračunska plaćanja bez upotrebe novčanih sredstava kao što su cesija, asignacija, kompenzacija, preuzimanje duga i neki drugi oblici namirenja u svrhu izbjegavanja vjerovnika i nastavka poslovanja.
Drugi način je plaćanje u gotovini što takvu firmu ponovno dovodi u prekršaj jer za vrijeme blokade subjekt ne smije gotovinski plaćati, nego je obavezan sav novac položiti na poslovni bankovni račun.
Blokirani subjekt ne smije koristiti ni usluge institucija za platni promet ako je nastupila blokada računa firme prema zakonu.
Kako bi poslovni subjekt izbjegao biti suučesnik u gore opisanim prekršajima, status blokade svojih kupaca može automatski pratiti kod svakog poslanog eRačuna ili korištenjem usluge mojBI sa svim njenim značajkama.
Business intelligence usluge
Inovativnost usluge mojBI je i u tome da se može koristiti kao paket ili kombinacija različitih usluga i informacija.
Mnogi poduzetnici već su uočili da im je dostupna i u sve većem broju računovodstvenih i poslovnih rješenja koji su dijelom mojeRačun mreže.
Osim što je vezan uz inovatinu mojeRačun uslugu, neizostavan je alat na prvoj hrvatskoj platformi za otkup nedospjelih eRačuna PlatiMe.
Bonitet i financijski izvještaji
Osim relevantnih podataka kao što su prihodi, rashodi, dobit, bonitetna ocjena, broj zaposlenih i drugi pokazateljima uspješnosti poslovnih subjekata, mojBI pruža i poslovni adresar za više od 300.000 poslovnih subjekata u Hrvatskoj.
Riječ je o usluzi koja se već dokazala kao ključan element sigurnog i stabilnog poslovanja jer korisnicima pruža najvažnije poslovne informacije na jednom mjestu.