Digitalna transformacija i eRačun povećavaju efikasnost u logistici
Uvijek smo bili prvi kada je u pitanju digitalna transformacija, uveli smo eRačun i DMS te digitalnu likvidaciju faktura pa je naša logistika efikasnija, ističe Petar Šimić.
Mali procesi su tihi ubojice efikasnosti i produktivnosti poduzeća, a kad se poduzeće bavi poslom kao što je logistika, to je još i više naglašeno, smatra Petar Šimić, CEO tvrtke Primacošped.
Logistika je djelatnost u kojoj su operativna izvrsnost i efikasnost ključne, odnosno efikasnost je ono zbog čega logistika i postoji, rekao je Šimić gostujući u prvom ovogodišnjem podcastu Zeleno poslovanje.
„Možda se neke marketinške tvrtke mogu dopustiti da u nekim stvarima budu „kreativnije“ i umjetnički nastrojene, ali mi si u logistici to ne možemo dopustiti. Naša se djelatnost može smatrati commodityjem, ona je visoko konkurentna i cijena je više-manje zadana tržištem. Hoće li tvrtka ostvariti profit, ovisi o unutarnjoj sposobnosti da bude produktivno i troškovno efikasno“.
eRačun i digitalna transformacija
Ključnu ulogu u Primacošpedu je odigrala digitalna transformacija svih procesa koju su otpočetka prihvaćali kao prijeku potrebu i na čemu ustraju sve ove godine.
Kako kaže, od samog su osnutka usvajali najbolja rješenja na tržištu, ali su razvijali i vlastita kao što je sustav za satelitsko praćenje vozila i upravljanje njihovom flotom.
Poznato rješenje Smartivo danas koristi više od 20.000 vozila u svim zemljama regije i jedan je od temeljnih koraka kada je u pitanju digitalizacija poslovanja u sektoru logistika.
„Isto tako smo uvijek bili prvi ili među prvima u digitalizaciji uredskih procesa i uveli slanje eRačuna i DMS, odnosno digitalnu likvidaciju faktura. Neke stvari smo napravili brzo ili brže od drugih, a u neke i kasnije jer imamo 14 poslovnica u Hrvatskoj i veliki broj vani, ali smo bili svjesni da moramo digitalizirati administrativno poslovanje jer papir u poslovanju uzima vrijeme našim djelatnicima“.
Elektronički račun ili eRačun ključan je dokument u poduzećima koja ne žele gubiti previše vremena na nekorisne radne procese, već postići maksimalnu operativnost.
Logistika je slična ICT-u
Šimić kaže da je digitalna transformacija kroz eRačun i DMS omogućila zaposlenicima Primaca da svoje vrijeme sada koriste za ono za što su zaposleni u poduzeću, a to je logistika.
Petar Šimić gostujući u podcastu Zeleno poslovanje podsjetio je kako je ICT najveća gospodarska grana u Hrvatskoj nakon turizma, ali da bi trebalo jačati i druge grane, umjesto da se oslanjamo na vremensku prognozu i sezonu.
„ICT je na neki način sličan kao logistika. On je i vertikalna industrija sama za sebe, ali i horizontalno pokriva sve industrije i zato je važno da vidimo kakvu strukturu ICT tvrtki imamo. Elektronički računi i Smartivo koji razvijaju vlastiti proizvod imaju puno manjih problema u kriznim vremenima, nego agencijske tvrtke koje zapošljavaju developere koji rade razvoj po narudžbi“.
Razvoj ICT-a i jačanje gospodarstva
Šimić smatra kako bi država u ICT-u trebala poticati tvrtke da više razvijaju vlastita rješenja, što bi moglo postati naša glavna komparativna prednost.
Veliko opterećenje u ovoj gospodarskoj grani su i plaće, koje se visoko oporezuju za razliku od dohotka rentijera i sličnih pružatelja usluga u turizmu. O ovim temama Šimić raspravlja i unutar Hrvatske udruge poslodavaca gdje je izabran za predsjednika HUP- Udruge malih i srednjih poduzetnika.
Osim u GUP-u, Šimić aktivno djeluje i unutar HGK gdje je imenovan za predsjednika Udruženja otpremništva i logistike HGK. Karijeru je započeo kao jedan od konzultanata u „big four“ kompaniji, ali ga je srce vuklo u obiteljsku kompaniju Primacošped koju su 1990. godine pokrenuli njegovi roditelji Angelo i Nada.
Vodeća logistička kompanija
Danas je Primacošped jedna od vodećih kompanija u jugoističnoj Europi u segmentima kao što su tehnološka i visokovrijedna roba te farmaceutska i prehrambena industrija, pogotovo temperaturno kontrolirani transport.
„Igrajući na vrlo konkurentnom i internacionaliziranom tržištu transporta i logistike, na kojem velike i male tvrtke iz svih kutova EU-a nude svoje usluge klijentima diljem Europe, otpočetka smo bili svjesni da se moramo istaknuti kvalitetom i specijalizirati za pojedine industrije. Na tom putovanju stekli smo sve najviše certifikate upravljanja kvalitetom, GDP za farmaceutsku industriju, IFS za prehrambenu, TAPA za sigurnost visokovrijedne robe, AEO za carinsko poslovanje te gotovo sve ISO certifikate“, naglasio je Šimić.
Ističe kako je za uspjeh Primaca presudna bila nevjerojatna radna etika i upornost vlasnika, menadžmenta i ključnih djelatnika, ali i sposobnost usvajanja digitalnih vještina u trenucima kada je tvrtka trebala rasti.
O kojim je temama još bilo riječ, pogledajte u prvoj ovogodišnjoj epizodi podcasta Zeleno poslovanje.