Na PlatiMe u godinu dana izloženo više od 40 milijuna kuna
Vrijednost izloženih računa potvrđuje da je tržište prepoznalo mogućnost izravnog financiranja između tvtrki bez posredstva financijskih institucija.
U prvih godinu dana rada na platformi PlatiMe izloženi su računi vrijednosti veće od 40 milijuna kuna. Ova brojka potvrđuje da je tržište prepoznalo mogućnosti koje proizlaze iz izravnog financiranja između pojedinaca bez posredstva financijskih institucija.
Mjesečni rast korisnika od 100 posto pokazuje kako je bila opravdana pretpostavka da Hrvatskoj nedostaju inovativne fintech usluge poput PlatiMe.
Podsjetimo, takozvane peer to peer platforme na zapadu nisu novitet, no u Hrvatskoj je tek s PlatiMe omogućen digitalni prostor gdje se susreću ponuda i potražnja kapitala u kojoj ne sudjeluju financijske institucije.
Zašto izlagati na PlatiMe
Pošiljatelji u pravilu izlažu na PlatiMe kada ne žele ili ne mogu čekati 30 ili 60 dana kako bi naplatili račune u valuti koju su dali svome dobavljaču. U kontekstu PlatiMe, riječ je o primatelju eRačuna.
Sustav funkcionira tako da pošiljatelj određuje cijenu po kojoj će prodati eRačun, a otkupitelj ga može otkupiti po traženoj cijeni ili dati svoju ponudu koja se može ili ne mora prihvatiti.
Svaki eRačun može biti izložen na platformi onoliko dugo koliko to odluči prodavatelj, a ponude koje zaprimi u određenom danu, vrijede samo taj dan.
Ako u navedenom periodu pošiljatelj ne prihvati ponudu, ona prestaje vrijediti. Sljedeći dan započinje novi ciklus zaprimanja ponuda.
Korist od izlaganja na platformi
Kupoprodaja se, nakon prihvaćanja ponude, može realizirati u pet minuta, što prodavatelju omogućuje niže troškove financiranja i trenutno poboljšanje likvidnosti.
Otkupom nedospjelih eRačuna na PlatiMe otkupitelji mogu ostvariti veći prinos za isto vremensko razdoblje u usporedbi s depozitom u banci i to s minimalnim rizikom.
S obzirom na to da se računi izlažu uz diskont, mnogi primatelji prepoznali su to kao odličnu poslovnu priliku.
Naime, otkup nedospjelih računa može se dogovoriti direktno i između pošiljatelja i primatelja, bez posredstva otkupitelja pa dobar dio primatelja koristi mogućnost prvokupa.
Tvrtka pošiljatelj time dolazi do kapitala koji joj omogućava likvidnost, a tvrtka primatelj je zaradila na svom višku kapitala.
Registrirani primatelj eRačuna na platformi ima uvid u sva potraživanja za koja ga se tereti, čak i ako ih pošiljatelj nije ponudio za prodaju.
To mu otvara mogućnost da pošalje ponudu svome dobavljaču za eRačun koji nije izložen i ponudi prijevremenu otplatu uz određeni diskont.
Tko može izlagati na PlatiMe
U Hrvatskoj je trenutno barem 100.000 poslovnih subjekata koji imaju mogućnost izlagati na PlatiMe jer je sustav povezan sa servisom mojeRačun, najvećim informacijskim posrednikom na tržištu.
Račun na PlatiMe korisnici mogu izložiti odmah prilikom izrade eRačuna ili naknadno, nakon što su ga već poslali primatelju. Moguće je izložiti jedan ili na desetke eRačuna odjednom i to je isključiva odluka pošiljatelja.
Suglasnost primatelja eRačuna
Kako je rečeno, eRačuni se prodaju tako da pošiljatelj definira koje eRačune želi izložiti na platformi i po kojoj cijeni, nakon čega stvarni dužnik zaprima obavijest o namjeri pošiljatelja.
Za izlaganje računa, primatelj mora dati svoju suglasnost, odnosno odobriti račun u segmentu suštinske i računske kontrole.
Time potvrđuje da ne postoji zakonska prepreka da se potraživanje prepusti trećoj strani. Tek nakon toga izloženi eRačun postaje vidljiv svima na platformi s cijenom koju je za njega zatražio pošiljatelj i otvara se period zaprimanja ponuda.
Podsjećamo da ponudu može dati i sam primatelj kako bi ostvario određeni popust ili oplemenio višak svog kapitala.
Ako primatelj ne želi ostvariti mogućnost prvokupa, eRačun je otvoren za ponude otkupitelja koji žele novi pristup tržištu za plasman novca i bolje prinose kod otkupa računa.
Sklapanje eUgovora
Pošiljatelj ponudu prihvaća jednim klikom, nakon čega se na platformi automatski generira eUgovor koji otkupitelj i pošiljatelj eRačuna potpisuju naprednim elektroničkim potpisom.
Riječ je o potpisu ugrađenom u eOsobnu iskaznicu, ali se eUgovor može potpisati i putem FINA-inog PKI certifikata kojeg poduzetnici koriste za poslovanje s državom.
U tom trenutku krajnji dužnik dobiva e-mail obavijest o promijeni vjerovnika, a otkupitelj podmiruje traženi iznos, ali izvan platforme PlatiMe.
Bonitetna provjera dionika
Na platformi PlatiMe nema mjesta za takozvane „loše dugove“ jer se bonitetna ocjena i drugi financijski i poslovni pokazatelji svakog sudionika mogu provjeriti kroz servis mojBI.
Osim što povezanost sa servisom mojeRačun omogućuje pošiljateljima da odmah izlože eRačun, potencijalnim otkupiteljima dostupna je i usluga mojBI kroz koju mogu provjeriti bonitetnu ocjenu primatelja eRačuna.
Koristeći se uslugom mojBI te uz vlastitu procjenu i analizu rizika, statistika naplaćenih potraživanja za 2021. godinu za otkupitelje na platformi je bila 100 posto.
Što sve pruža mojBI
Ono po čemu se mojBI razlikuje od sličnih servisa na tržištu je to što je ova usluga jedini automatizirani sustav informiranja o statusu blokade tvrtki u Hrvatskoj.
Servis mojBI pruža više od 60 financijskih, profitabilnih i bonitetnih pokazatelja, pregled blokada i stečajeva za više od 300.000 poslovnih subjekata u Hrvatskoj.
Unutar usluge mojBI za korisnike su dostupni i detaljni izvještaji o poslovanju njihovih kupaca, dobavljača i konkurencije te najažurniji poslovni adresar.
Podaci se unutar mojBI ažuriraju svakodnevno, što sudionicima na platformi PlatiMe omogućuje da kroz ažurne i relevantne informacije smanje rizik i zarade na višku kapitala.
Registracija na PlatiMe
Ako šaljete eRačune, ali još niste iskoristili mogućnost izlaganja na PlatiMe, registrirajte se na na platformi putem sljedeće poveznice PLATIME.